Z Kubalonki

kwi 24, 2018 przez

Zn. czerwone — główny szlak beskidzki — 2,4—2,75 g. Z szosy na przełęczy przechodzimy na zach. koło zabudowań gajówki i leśną ścieżką osiągamy garb w grzbiecie (816 m). Ścieżka lekko obniża się na pn. i zbacza prawie równo znów na zach. Minąwszy niewielką polankę z lewej strony (osiedle), podchodzimy lasem na nowe wzniesienie (ok. 820 m), poza którym bardziej w prawo opada polana z osiedlem Mrużków. Schodzimy grzbietem w przełęcz, gdzie z prawej strony niżej polana Mraźnica. W przełęczy spotykamy zn. niebieskie (nr 16), które stykają się tu przy drogowskazie z naszymi znakami i zaraz odchodzą w prawo (ok. 11/t g.). Podchodzimy w dalszym ciągu lasem ku zach. na zalesiony starodrzewiem graniczny szczyt Kiczor. Spotykamy tu zn. żółte (nr 19) i zielone (nr 18). Ścieżka nasza wiedzie z Kiczor przecinką graniczną najpierw na zach. a następnie skręca ku pn. na Kyrkawicę (973 m), mija do grzybów podobne skały-ostańce z gruboziarnistego piaskowca istebniańskiego i obniża się ku grzbietowej hali, nad którą ukazuje się szczyt Stożka, a nieco poniżej w prawo schronisko.