Z Jeleśni przez Sopotnię Małą i pn. ramieniem

kwi 27, 2018 przez

Zn. żółte, 142 później niebieskie, ok. 4 g. Ze st. kol. za zn. żółtymi (nr 140) do Sopotni Małej do miejsca, gd«ie w środku wsi odchodzą w prawo zn. niebieskie na przełęcz między Przyborem a Kiczorą. Za zn. niebieskimi idziemy doliną na pa. lecz zaraz schodzimy w lewo, przekraczamy pot. Sopotnię Małą i obok domostw podchodzimy polami (uważać na znaki) w stronę lasu. Następnie pniemy się stromo na pd. przylaskami, potem lasem ku grzbietowi. Ścieżka miejscami bardzo stromo pokonuje lasem dużą różnicę wzniesień (od dna doliny ok. 300 m), a następnie grzbietem znów ok. 300 m na piękną widokową Halę Juraszkową, zanim osiągnie zwornikowy garb grzbietu (1156 m). W pobliżu odchodzą w dól zn. czarne (nr 141) do st. tur. PTTK w Sopotni Wielkiej. Nieco dalej, do naszej grzbietowej ścieżki w szerokiej przecince, dochodzą do nas z prawej strony zn. żółte. Wspólnie z nimi podchodzimy na pn. widokowy szczyt 1/2 g. Z niego w 10 min. na zalesiony wierzchołek pd.