Z Węgierskiej Górki przez Glinne

kwi 25, 2018 przez

Zn. czerwone — główny szlak beskidzki 4,5 —5 g. Ze st. kol. kierujemy się ku pn. do mostu na Sole i dochodzimy do części Węgierskiej Górki zw. Zielona oraz do szosy wiodącej z Żywca do Istebnej. Na prawo w kierunku do Żywca można w ok.10 min. dojść do st. tur. PTTK. Zn. czerwone skręcają w lewo, wiodą szosą ok. 1 km, po czym skręcają ostro w prawo w górę na stromy stok i ponad osiedle Wronówka podchodzą wijącą się ścieżką, polaną i lasem w górę. Ścieżka skręca kilkakrotnie ostro w lewo i w prawo i podchodzi, miejscami stromo, na grzbiet Glinnego (1021 m). Z jego szczytu obniżamy się w głęboką przełęcz, aby następnie podchodzić na Halę Radziechowską. Na Hali Radziechowskiej odgałęziają się zn. niebieskie (nr 36) do Radziechowych Wieprza. Z hali podchodzimy na pn. zach. i osiągamy płaską i zalesioną Magurkę Radziechowską, zw. też Magurką Górką. Tu odgałęziają się w prawo zn. zielone (nr 37) wiodące przez Muronkę do Lipowej. Połogim grzbietem, miejscami dość ostrym — są tu nawet przy ścieżce bloki skalne opadające ku pn. — kierujemy się na zach., podchodząc nieco na zwornikowy szczyt Magurki Wiślańskiej (1129 m, 54 g.)- Spotykamy tu zn. zielone (nr 39), wraz z nimi skręcamy grzbietem na lewo (na pd.) i obniżamy się w przełęcz, z której stromo w górę, pod koniec nieco zbaczając z grzbietu w lewo osiągamy szczyt (ok. 1 g.).