Z Sopotni Wielkiej przez przeł. Przysłopy

kwi 27, 2018 przez

Zn. żółte, później 157 czarne, ok. 2,75—3 g. Z przyst. PKS przy sklepie i st. tur. PTTK idziemy krótko drogą na pn., a następnie skręcamy w prawo na pd. zach. na stromy stok. Przewijając się ponad strumykiem płynącym nisko w dole, wśród jałowców i drzew podchodzimy zapadliną terenu ku łąkom, na których widać zabudowania i szopy. Mijamy małe osiedle góralskie i nadal podchodząc łagodnie, osiągamy miejsce, gdzie z prawej strony ukazuje się górna część parowu, a poza nim strome trawiaste zbocza grzbietu, ciągnącego się na pd. w stronę niewidocznego Pilska. Przed nami na wsch. widać gołe szerokie siodło (847 m) między Labesówką (904 m) z lewej strony a spiętrzeniem wspomnianego grzbietu Pilska z prawej. Osiągamy siodło Przysłopy, gdzie spotykamy zn. niebieskie (nr 162), podchodzące z Korbielowa i czaćne (nr 159) z Krzyżowej (ok. 1 g.). Z Przysłopów za zn. czarnymi na pd. (nr 159) i później zielonymi (nr 156) do schr. na Hali Miziowej.