Z Krzyżowej

kwi 27, 2018 przez

Zn. czarne, ok. 3,25 g. Z przyst. PKS Krzyżowa II zn. czarne wiodą nas między domami w głąb dolinki bocznego potoku. Niebawem przekraczamy go, lecz wkrótce opuszczamy, wkraczamy w las i zaczynamy podchodzić na bezleśną część grzbietu, który osiągamy na pn. od kulminacji Labesówki (904 m). Podchodzimy grzbietem na pd., zostawiając ją nieco z lewej strony i obniżamy się na przeł. Przysłopy (847 m). Wychodząc na nią ukosem z lasu spotykamy dochodzące z lewej strony zn. żółte (nr 160) z Korbielowa, które skrzyżowawszy się z nami, schodzą w prawo na zach. brzegiem lasu do Sopotni Wielkiej. Na samej przełęczy spotykamy także schodzące do Korbielowa zn. niebieskie (nr 162). Podchodzimy na pd. — obok szopy — stromą w lewo w dół spadającą łąką, a następnie przewijając się wśród niewysokiego i rzadkiego lasu osiągamy górny brzeg spiętrzenia, którym grzbiet opada ku Przysłopom. Dalej ciągnie się na wierzchu tego spiętrzenia duża, widokowa polana Malorka (1053 m), prawie pozioma a ponad nią wyżej spiętrza się nieduże leśne wzniesienie. Przechodzimy je i osiągamy grzbietową polankę, gdzie dołączają do nas z prawej strony zn. zielone (nr 156) z Sopotni Wielkiej (ok. 1 g.). Stąd do schr. na Hali Miziowej za zn. czarnymi i zielonymi, szlakiem nr 156.