Jakie usługi oferują hotele
Aby obiekt noclegowy mógł być nazywany hotelem, musi oprócz noclegów oferować pewne usługi dodatkowe. Jest to oczywiście zależne od standardu hotelu. W przypadku hoteli jednogwiazdkowych wymaga się na przykład, by posiadały możliwość wydawania śniadań, a także sprzedaż napojów gorących przez całą dobę. Recepcjonista w takim hotelu powinien udzielać informacji turystycznej i budzić gości na życzenie. W przypadku hoteli dwu- i trzygwiazdkowych wymagania stają się nieco wyższe.
Taki hotel powinien prowadzić własną restaurację, dodatkowo powinien oferować room service przez 12 godzin na dobę. W hotelach trzygwiazdkowych, w przeciwieństwie do tych z niższych kategorii, zmienia się pościel i ręczniki raz na 3 dni. Powinna się tam znajdować także część rekreacyjna oraz sale konferencyjne. Hotele 4- i 5-gwiazdkowe muszą oferować takie usługi dodatkowe, jak restauracja z kuchnią polską i zagraniczną, bar alkoholowy, kawiarnia. Zaleca się także, by posiadały własny basen oraz zespół odnowy biologicznej.