Ze Szczyrku przez Podskrzyczeńską

kwi 25, 2018 przez

Zn. zielone, ok. 2,5 g. 45 Z Domu Wyc. PTTK „Goplana” skręcamy koło ogrodzenia w lewo do pot. Żylica, przekraczamy go i podchodzimy na pn.- wsch. grzbiet Skrzycznego, opadający w stronę Skalistej (864 m), a następnie zakosem osiągamy Halę Podskrzyczeńską. Brzegiem jej, a później stromym lasem podchodzimy w kierunku pd.-zach. do szerokiej przecinki trasy zjazdowej i dołączamy do podchodzących z prawej strony zn. niebieskich (nr 44). Stąd wspólnie z nimi na szczyt i do schroniska. Ze Szczyrku wyciągiem krzesełkowym. Z dolnej stacji wyciągu 46 trasa wiedzie w kierunku pd.-wsch. nad polanami, które przecina szlak niebieski (nr 44); posiada ona 2 odcinki Szczyrk — Jaworczyna dł. 1680 m i górny Jaworczyna — Skrzyczne dł. 1250 m. Stacja pośrednia znajduje się na Hali Jaworczynie gdzie przesiadamy się i w ok. 25 min. (wraz z przesiadaniem) osiągamy szczyt. Trasę wyznaczają liczne stalowe maszty. Po rolkach umieszczonych na nich biegnie lina nośna i zarazem pociągowa, która jest stale w ruchu i przebiega między stacjami, podciągając na dwóch równoległych szlakach w górę i w dól krzesełka przymocowane do liny. W ten sposób przeciętna zdolność przewozowa wynosi 288 osób na godzinę przy prędkości 1 m/sek. Stacja wyciągu dolna i pośrednia mogą łącznie dać pomieszczenie noclegowe dla 50 osób. Zejście do Lipowej. Zn. niebieskie, ok. 154 g. Ze schr. PTTK 47 schodzimy polaną na pd. wsch. i stromym Wądrożem obniżamy się na rozległą, piękną Halę Jaśkową, którą stromo w dół schodzimy przy brzegu lasu na niewielkie siodełko, a z niego na Równię (850 m). Następnie dość spadzistą drogą leśną w dół ku połanom na stoku i nimi do drogi w dolinie, niedaleko budynku leśnictwa. Tu skręcatny w lewo i drogą ok. 1% km do przyst. PKS Lipowa.