Z Sopotni Wielkiej

kwi 27, 2018 przez

Zn. zielone, 2,75 g. Z przyst. PKS koło st. tur. PTTK, tuż koło wodospadu Sopotniańskiego, idziemy w głąb doliny na pd. wspólnie ze zn. niebieskimi (nr 132). Minąwszy zabudowania leśniczówki z lewej strony dochodzimy do szkoły, tuż przed mostem na Sopotniańskim Pot. Tutaj, powyżej szkoły, zn. zielone odchodzą w lewo i wspinają się ku górze zach. stokiem długiego grzbietu, który Pilsko wysyła ku pn. Wygodna ścieżka leśna przewija się stokami, wznosząc się równomiernie wśród lasu jodłowego z otwierającymi się widokami ku imponującej stąd Romance. Pod koniec wychodzimy na grzbiet Uszczawnego (polanka), gdzie znaki nasze łączą się ze zn. czarnymi (nr 159). Wspólnie z nimi trawersujemy od wsch. wierch Uszczawnego (1204 m), który pozostaje z prawej strony i osiągamy skraj Hali Jodłowcowej. Przechodzimy ją ku górze, aż do grzbietu, z którego roztacza się wspaniały widok na kopułę Pilska, grzbiet graniczny ku Lipowskiej, na Romankę oraz na sptywającą u naszych nóg doi. pot. Cebula, uchodzącą do doi. Sopotni. Na Hali Jodłowcowej w zimie doskonale tereny narciarskie. Podchodzimy wyżej mając po lewej stronie opadającą w dół na wsch. Halę Górową i osiągamy poprzerastany skałkami urwisty cypel zw. Skałkami (1235 m). Znakomity punkt widokowy. Podchodząc w dalszym ciągu na pd. grzbietową ścieżką wychodzimy na Halę Cebula do punktu drogowskazowego, gdzie zn. czarne skręcają w prawo w dół na zach. Stąd za zn. zielonymi w lewo w dół do widocznego schr. PTTK na Hali Miziowej.