Z Oźnej przez grzbiet Magury do Kolonii w Rycerce Górnej

kwi 25, 2018 przez

Zn. niebieskie, ok. 2 g. Z grzbietu Oźnej schodzimy na pd. zach. mijając niewielkie osiedle, wśród młodego i rzadkiego lasku na dnie doi. pot. Radecki w pobliżu leśniczówki (ok. 1/4 g.). Można stąd, idąc w dół doliny dojść w ok. 1 g. do Rycerki Górnej; idąc na zach. w górę doliny dojdziemy w ok. 1/4 g. do granicy państwowej i szlaku czerwonego (nr 96) w przełęczy między Beskidem (863 m) i Kikulą (1076 m). Od leśniczówki podchodzimy wprost na pd., mając z prawej strony skręcającą tu pod Kikulę górną część pot. Radecki i stromo i żmudnie pniemy się lasem ku Magurze. Pod jej szczytem skręcamy nieco w lewo zostawiając go z prawej strony wychodzimy na siodło z halą między Magurą i Jaworzyną, zalegającą szczytowe części grzbietu. Z siodła można w ok. 1/2 g. dojść w kierunku zach., do granicy państwowej i szlaku nr 96 trawersując pd. stoki Magury. Można również z siodła zejść w ok. 3/4 g. do Rycerki Górnej u wylotu doi. Radecki. W tym celu z siodła trawersu- od pn. Magurę polaną, obniżając się stale ku pn. wsch. i, niżej ścieżką polną. Z siodła kierujemy się na wsch. na stok Jaworzyny (piękny widok na ciągnącą się u stóp dol. Plaskurówki i na bliską już Praszywkę, Wielką i Małą Będoszkę na pd. wsch. oraz na pasmo graniczne na pd. zach.). Obniżamy się polną drogą, mijając osiedle góralskie wciąż ukosem w dół na pd. wsch. w kierunku ujścia doi. Plaskurówki do Rycerskiego Pot. i szosy w Rycerce — Kolonii.