Ze Zwardonia

kwi 25, 2018 przez

Zn. niebieskie, 1,75—2 g. Od schr. PTTK pod- 92 chodzimy na pd. na grzbiet, a z niego obniżamy się na pd. wsch., mijając osiedle Chlastaczka, aż do drogi w doi. Słanięy, w pobliżu mostku. Można stąd zejść w dół doi. Słanicy przez wieś Sól do przyst. kol. w ok. 1 14 g.: można także iść w górę doliny do zn. czerwonych (nr 96) na przeł. Graniczne (755 m) w ok. 3/4 g. Idziemy teraz krótko w górę doliny na zach. z widokiem na stożkowatą graniczną Skalankę (867 m), lecz zaraz skręcamy w lewo w młodnik świerkowy, a z niego nadal na pd. stromą drogą leśną, która później łagodnieje i wyprowadza na polanę Miodowiec. Podchodzimy w kierunku szerokiej przecinki, którą pniemy się stromo w wysokopiennym lesie, a następnie opuszczamy ją, skręcamy ukosem na pd. wsch. i osiągamy górny brzeg lasu i pobliski grzbiet Oźnej, pokryty rzadkimi kępami drzew. Główna kulminacja pozostaje nieco na wsch. Idąc na zach. widokowym grzbietem Oźnej możemy dojść w ok. 1/4 g. do zn. czerwonych (nr 96) w pobliżu granicznego szczytu Beskid (863 m).