Ze Soli przez Rycerkę Dolną i Praszywkę

kwi 25, 2018 przez

Zn. czarne, 3/4 g. Z przyst. kol. wraz ze zn. czerwonymi (nr 91) i żółtymi (nr 97) skręcamy do wylotu dol. Słanicy. Stąd mostkiem kol. zbaczamy w lewo na pd. i zaczynamy podejście bezleśnym stokiem na grzbiet Łysicy (704 m). Z jej szczytu schodzimy ukośnie w lewo a następnie w prawo do Rycerki Dolnej, osiągając ją u zbiegu Rycerskiego Pot. i Rycerek. Do tego miejsca można dojść z przyst. kol. Rycerka szlakiem nr 98 w ok. 1 g., lub dojechać autob. PKS z Rajczy lub Żywca. Przedostajemy się teraz nowym mostem na drugą stronę potoku a następnie kładką przez pot. Rycerki i polną drogą wznosimy się łagodnie na pd. zach. w kierunku lasu na stoku Praszywki. Pnąc się w górę dochodzimy do lasków, wśród których droga nasza przewija się na grzbiet i zostawiwszy szczyt Praszywki nieco z prawej strony, gołym stokiem trawersujemy na pd. na przeł. Przysłup Potucki (867 m) z polaną i szałasem. Można stąd zejść w ok. 3/4 g. na zach. do Rycerki Górnej, kierując się w prawo dolinką. Z przełęczy podchodzimy ukośnie w lewo polanami, po czym w prawo przez las w siodełko zostawiając z lewej strony zalesioną Praszywkę Małą. Z siodełka do grzbietu i nim wychodzimy na polanę w przełęczy. Przed nami na pd. bardzo stroma przecinka. Wspinamy się uciążliwie aż na brzeg lasu i wychodzimy na rozległą wspaniałą halę Wielkiej Będoszki (ok. 2 g.). Z brzegu lasu nieco w lewo na najwyższy szczyt trzywierzchołkowej Wielkiej Będoszki, a z niej na pd. schodzimy do brzegu hali, gdzie szeroka przecinka wskazuje dalszą drogę w lesie. U dolnego brzegu lasu przecinka wyprowadza do schroniska. Znaki wiodą dalej na pd. i łączą się u stóp Bani z czerwonymi (nr 99).