Z Ujsołów dol. Danielki przez Hotar

kwi 26, 2018 przez

Bez znaków, później zielone, ok. 4 g. Z przyst. PKS Ujsoły — poczta kierujemy się na drogę wiodącą na pd. zach. przez pot. Ujsołę i wkraczamy w doi. Danielki, która wcina się głęboko pomiędzy potężny masyw stromego Muńcuła z lewej strony i grzbiet Hutyrowa i Młada Hory z prawej. Jej dnem, obok potoku wiedzie niezła droga kołowa, aż do samego końca, gdzie oba okalające dolinę grzbiety zamykają jej drogę. Idziemy najpierw na pd. zach., po ok. 154 km skręcamy za gajówką na zach., po czym Jukiem znowu zbaczamy na pd. W tym miejscu koło zabudowań odchodzi ukosem w prawo ku pn. ścieżka na grzbiet Hutyrowa. Można nią w ok. 54 g. dotrzeć koło kapliczki do zn. czerwonych (nr 106). Niespostrzeżenie zyskujemy na wysokości, stale podchodząc na pd., przechodzimy na prawy (orogr.) brzeg potoku i wychodzimy z cieśniny leśnej na nieco szerszą bezleśną kotlinkę. W zaciszu śródgórskim usadowiła się tutaj na stoku po lewej stronie leśniczówka, a z prawej za potokiem dolne chaty osiedla Młada Hora, którego główny ośrodek znajduje się wyżej w siodle na grzbiecie. Można stąd wyjść w ok. 20 min. do tego osiedla i do st. tur. PTTK w domu Wałerii Sporek oraz do szlaku czerwonego (nr 106) na Rycerzową. Skręcamy teraz w lewo koło leśniczówki i pniemy się w górę do brzegu lasu, skąd ścieżka leśna ukosem w prawo na pd. wsch.wyprowadza na przeł. Hotar. Spotykamy tu zn. zielone (nr 107) i nimi na szczyt.