Z Przyborowa przez Moczarki i Mędralową

kwi 27, 2018 przez

Zn. zielone, później czerwone, ok. 5,75 g. Z przyst. PKS Przyborów — Moczarki ok. 5 km od rynku w Jeleśni kierujemy się na wsch., podchodząc kamienistą ścieżką wśród pastwisk z jałowcami na grzbiet Jałowca (997 m) zw. też Jaworzyną. W miarę jak wznosimy się, ukazuje się z prawej strony coraz szerszy widok na doi. Głuchą, ciągnącą się na pd. wsch. aż pod Głuchaczki i na grupę- Pilska w prawo w dali, ku pn. wsch. widać doi. Koszarawy, a za nami z tyłu wznosi się Lasek. Podchodzimy dość uciążliwie wśród jałowych pastwisk z kępami jałowców, po czym podejście łagodnieje, Wśród coraz to szerszego widoku dochodzimy do lesistego spiętrzenia Jaworzyny. Omijamy je, trawersując obok osiedla pd.-zach. zboczami ponad boczną odnogą doi. Głuchego. W osiedlu ciekawostką jest tryskające w piwnicy jednej chaty świetne źródło. Idąc dalej dochodzimy do uroczo położonego osiedla Moczarki, rozrzuconego na stoku z prześlicznym widokiem w stronę Pilska. W osiedlu, w górnej części st. tur. PTTK, w pobliżu skrzyżowania szlaków zielonego z czarnym. Podchodzimy wspólnie ze zn. czarnymi na grzbiet i kierujemy się ku pd. szeroką przecinką leśną. Rozstajemy się jednak z nimi zaraz i nadal przecinką pniemy się, pod koniec dość stromo, do grzbietu granicznego, którym przebiega szlak czerwony. Stąd do schr. PTTK na Markowych Szczawinach za zn. czerwonymi (ok. 3 g.).