Z Parku Ludowego przez Szyndzielnię na siodło pod Klimczokiem

kwi 25, 2018 przez

Zn. czerwone, 3— 3,75 g. Od końcowego przyst. tramw, idziemy szosą na pd. zach. do Olszówki Górnej. Za remizą strażacką skręcamy w prawo i polną drogą podchodzimy do schr. na Dębowcu. Następnie drogą podchodzimy kilkoma zakosami łagodnie do przeł. Dylówki, gdzie spotkamy zn. niebieskie (wariant a) i zielone i wychodzimy na Halę Kamienicką do górnej stacji kolejki. Wariant a. Zn. niebieskie. Można krócej, lecz stromo dojść do niej idąc od remizy strażackiej dalej szosą do dolnej stacji kolejki (od przyst. tramw. ok. 20 min.)- Przy stacji skręcamy w prawo i wybieramy przy rozgałęzieniu prawą drogę i nią aż do następnego rozgałęzienia. Teraz wybieramy lewe rozgałęzienie i z początku stromo, później łagodnie, podchodzimy Mokrym Groniem na przełączkę Dylówki (ok. 700 m) pod Kozińcem (736 m). Tu przekraczamy nartostradę i stromą leśną ścieżką wychodzimy na wyrąb na Kamienicką Halę, a z niej przecinką do górnej stacji kolejki (ok. 40 min.). Stąd w górę krótko dó schr. pod Szyndzielnią (od przyst. przez Dębowiec ok. 2 g.). Należy pamiętać, że w zimie, na odcinku Szyndzielnia —Dębowiec ruch jest tylko jednokierunkowy (zjazd) ze względu na to, że wiedzie tędy nartostrada. Ze schr, na Szyndzielni, zn. czerwone idą lasem na pd. zach. i po ok. 2 g. zdecydowanie skręcają w lewo, trawersując stok Klimczoka i wyprowadzają na siodło między Klimczokiem z prawej a Magurą z lewej strony. Z siodła osiąga się szczyt Klimczoka w 10 min.