Z Milówki przez Halę Boraczą i Halę Redykalną

kwi 27, 2018 przez

Zn. zielone, później czarne i żółte, ok. 4 g. Ze st. kol. za zn. zielonymi, szlakiem nr 127 do schr. na Hali Boraczej, a następnie, aż do górnego lewego końca Hali Cukiernicy Niżnej. Stąd za zn. czarnymi — zn. zielone trawersują pn. stoki Lipowskiej — stromą leśną drogą podchodzimy do pięknej polany Cukiernicy Wyżniej. Brzegiem lasu, który z prawej strony gęsto porasta, obniżamy się nieznacznie, mijamy opuszczony szałas i stajemy u stóp Boraczego Wierchu. Z końca hali podchodzimy teraz w prawo łagodnie stokiem leśną, dość szeroką drogą, którą wychodzimy na opadającą ku pd. zach. wielką Halę Redykalną, z otwierającym się wspaniałym widokiem na Beskid Ujsolski, grupę Rycerzowej, Wielkiej Raczy i Małą Fatrę na horyzoncie. Skręcamy teraz w lewo w górę i wkrótce na spiętrzeniu grzbietu spotykamy zn. żółte (nr 129), podchodzące z Rajczy. Wspólnie z nimi osiągamy Boraczy Wierch (1114 m) z bajecznym widokiem jeszcze szerszym niż opisany poprzednio. Ścieżka nasza obniża się teraz na wsch. ku Hali Motykowej, zw. też Bacmańską i podchodzi na następne wzniesienie Motyków Wierch, a z niego na rozległą Halę Bieguńską. Podchodzimy nią w górę — niebawem z lewej strony w pobliżu obniżenia, wśród jałowców i pojedynczych nikłych świerków, przyłączają się do nas zn. zielone (nr 127), stąd dalej, polanami i lasem trawersujemy pd. zbocza Lipowskiej i osiągamy schr. na Hali Lipowskiej tuż pod lasem.