Z Lipowej

kwi 25, 2018 przez

Zn. żółte, ok. 2 g. Od przyst. PKS Lipowa idziemy 41 wspólnie ze zn. niebieskimi (nr 47) na Skrzyczne w kierunku wylotu doliny, do budynku leśnictwa. Gdy zn. niebieskie kierują się w prawo w górę, idziemy dalej na zach. w głąb doliny do jej rozwidlenia. Znajduje się tu gajówka. W prawo odgałęzia się doi. Malinowska, w lewo doi. Leśna. Można stąd podejść wprost do góry na stromo opadający stok Kościelca i grzbietem na jego szczyt, osiągając następnie przełęcz i halę Skałkę na zach. od szczytu, na której spotykamy zn. żółte (nr 41). Skręcamy w lewo i dochodzimy do gajówki Łukaszne, a następnie zaczynamy podchodzić w prawo w górę na wsch. ramię Malinowskiej Skały, spiętrzające się w prawo od nas stromym Kościelcem (1022 m), na którym zjawiają się tu i ówdzie oryginalne piaskowce. Szlak wyprowadza nas w pobliżu dawnej spalonej gajówki na grzbietową Halę Skałkę (ok. 980 m) w siodle między Malinowską Skałę i Kościelcem. Z siodła podchodzimy na zach. dość stromo, a później łagodnie do głównego grzbietu Skrzyczne—Malinowska Skała — Barania Góra w siodle pod Malinowską Skałą. Sam jej szczyt zostaje nieco z prawej strony. Na grzbiecie spotykamy zn. zielone (,nr 39) oraz docierające od pn. z Przeł. Salmopolskiej zn. niebieskie wariantu szlaku nr 43. Chcąc dotrzeć na sam szczyt Malinowskiej Skały podchodzimy stromo lecz krótko w prawo, na pn. (ok. 2 g.). Jeżeli chcemy dotrzeć do st. tur. na Przeł. Salmopolskiej, można ominąć szczyt Malinowskiej Skały i jej pd. stokami trawersować zn. niebieskimi szlaku do Malinowa (patrz wariant szlaku nr 43).