Z Glinki (Przeł. Ujsolskiej) grzbietem granicznym

kwi 27, 2018 przez

Bez znaków, 4,25—4,5 g. Z przel. Glinka na Krawców Wierch szlakiem nr 121. Stąd grzbietową halą Krawcula, dalej na pn. wsch., a gdy się skończy, szeroką przecinką graniczną zarośniętą i pełną wykrotów. Wiedzie nią wydeptana ścieżynka, która pozostawia z prawej strony wzniesienie Hrubej Buczyny (1103 m) i odchyla się następnie nieco w lewo na .Groń Wielki (1090 m). Z niego wiedzie grzbietowa przecinka wprost w dół na pn. zach. ku doi. Złatnej, my natomiast obniżamy się dalej na pn, wsch. przecinką graniczną z widokiem na masyw Pilska. Przecinka ta schodzi wkrótce dość stromo na pn. w obniżenie przed Wilczym Groniem (961 m). Wychodzimy, kierując się nieco na pn. zach., a po przejściu jego wzniesienia obniżamy się na pn. wsch. w przełęcz (ok. 900 m) z pięknymi wyrębami po drugiej stronie granicy, zarastającymi wysoką trawą i umożliwiającymi coraz szerszy widok w stronę grzbietu granicznego do Pilska. Rozpoczynamy teraz długie o ok. 300 m różnicy wzniesienia podejście, wciąż na pn. wsch. szeroką przecinką graniczną z kilkoma stromszymi odcinkami z krzewami malin. Pod koniec wychodzimy stromo na Magurkę (1144 m), od której przecinka graniczna wspina się wprost na pn. i polaną wychodzimy na zwornikowy punkt — Trzy Kopce — gdzie spotykamy zn czerwone (nr 154, 254 g.). Skręcamy za tymi znakami na lewo (na zach.) i schodzimy między dwiema ścianami lasu (z prawej strony objętego rezerwatem), a następnie na dolny skraj Hali Rysianka i podchodzimy nią najpierw wzdłuż brzegu lasu, a później środkiem hali do schroniska. Wariant a. Z przełęczy (ok. 900 m) za Wilczym Groniem przechylamy się na zach. stronę grzbietu. Trawersujemy na pn. poprzez zach. stoki grzbietu granicznego. Gdy grzbiet ten zacznie już przypierać do zwornikowego punktu Trzy Kopce, skręcamy w lewo, trawersujemy grzbiet ciągnący się od Lipowskiej w stronę Pilska i wychodzimy z lasów na dolny kraniec Hali Rysianki. Wariant ten jest krótszy, lecz wymaga większej orientacji, przy czym nie należy się dać sprowadzić za nisko, gdyż można zejść w len sposób do doi. Złatnej.